CHARAKTERYSTYKA
PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA pn:
Przebudowa drogi powiatowej nr 0286T od km 0+000 do km 4+486
wraz z budową chodnika w miejscowości Porzecze, Pępice, Bobrza i Przyjmo.
Planowane przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi powiatowej nr 0286T, a więc na podwyższeniu jej parametrów technicznych i eksploatacyjnych. Droga planowana do przebudowy, bierze swój początek w gminie Miedziana Góra w m. Przyjmo na skrzyżowaniu z drogą krajową Nr 74. Przebieg drogi jest następujący:
- od km 0+000 do km 0+600 przez m. Przyjmo (ul. Berlinka) ... 600 m
- od km 0+600 do km 2+649 przez m. Bobrza ....................... 2 049 m
- od km 2+649 do km 2+763 przez m. Pępice gm. Mniów ......... 114 m
- od km 2+763 do km 4+486 przez m. Porzecze ...................... 1 723 m
------------------------------------------
Razem długość: 4 4860 m
Obecnie droga ma szerokość jezdni 5 m, nawierzchnię asfaltową z poboczem szer. 1 m i brak chodników. Droga przeznaczona do przebudowy to droga lokalna o czym świadczy jej szerokość w liniach rozgraniczających i to, że stanowi dojazd do terenów zabudowań mieszkalnych lub usługowo-handlowych - drobne usługi i handel dla lokalnej społeczności. Przebudowywana droga stanowi ciąg komunikacyjny do drogi krajowej nr 74.
W ramach inwestycji przewiduje się :
- powiększenie szerokości jezdni z 5 m do 5, 5 m na długości 4,4860 km i wykonanie 7 zatok autobusowych
- wykonanie nawierzchni o nośności zapewniającej kategorie obciążenia ruchem KR1 oraz parametrów drogi jak
dla klasy Z, nacisk 100 kN na oś, prędkość Vp= Vm= 50 km/h
- budowę, po lewej stronie drogi chodnika długości 4486 m i szerokości 1,5 m oraz pasa zieleni szerokości 1 m
pomiędzy tym chodnikiem i jezdnią
- budowę, po prawej stronie drogi, rowu drogowego długości 4486 m i szerokości 2 m z dnem szer. 40 cm
i pobocza szer. 1 m pomiędzy tym rowem i jezdnią
- budowę zjazdów z posesji z kostki betonowej - ok. 214 szt.
- rozbiórkę mostu na rz Ciemnicy i w jego miejsce budowę przepustu - światło 450cm x 300cm
- budowę kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód do rowu drogowego
- przebudowę 10-ciu przepustów, do przeprowadzenia pod drogą wód opadowych i roztopowych
Odbiornikiem wód deszczowych i roztopowych będą: wpusty uliczne, rów drogowy, cieki naturalne i rz. Ciemnica odprowadzające wody do rz. Bobrza.
1. Potrzeby w zakresie infrastruktury technicznej.
Przewiduje się, że do prawidłowego użytkowania drogi potrzebna będzie energia elektryczna do jej oświetlenia. Wody opadowe i roztopowe z terenu drogi zostaną odprowadzone przy pomocy kanalizacji deszczowej i rowów przydrożnych uchodzących do cieków naturalnych, których odbiornikiem jest rz. Bobrza. Powstające odpady inwestor przekaże uprawnionym podmiotom.
2. Planowany sposób zagospodarowania terenu oraz przeznaczenie i gabaryty obiektów
budowlanych.
Sposób zagospodarowania terenu nie ulegnie zmianie, inwestycja nie wymaga wycinki drzew i krzewów, poza oczyszczeniem pasa drogowego z corocznych przyrostów krzewów i roślin. Teren na którym będzie realizowane przedsięwzięcie to ok.4,9 ha w tym, powierzchnia jezdni to ok. 2,5 ha. Droga przeznaczona do przebudowy ma charakter drogi dojazdowych do zabudowań mieszkalnych lub usługowo-handlowych - drobne usługi i handel dla lokalnej społeczności - stanowi ciąg komunikacyjny do drogi krajowej nr 74.
Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi o niezmienionej trasie i długości wynoszącej L= 4,4860 km. Szerokość jezdni ulegnie zwiększeniu z 5m do 5,5 m. Dobudowa, w istniejącym pasie drogowym, po lewej stronie chodnika a po prawej stronie rowu drogowego nie zmienia sposobu zagospodarowania terenu.
3.Wpływ przedsięwzięcia na środowisko.
Wykonywanie robót budowlanych związanych z przebudową dróg ma krótkotrwały niekorzystny wpływ na warunki życia ludności (pył i hałas) . W sąsiedztwie brak innych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, co eliminuje kumulację ewentualnych negatywnych oddziaływań. Po przebudowie droga uzyska podwyższone parametry techniczne i eksploatacyjne - zostanie poprawiony komfort przez zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza poprawę płynności jazdy, co skutkować będzie zmniejszeniem zużycia paliwa i ograniczeniem pylenia z nawierzchni. Nowa, równa i szersza jezdnia spowoduje zwiększenie bezpieczeństwa jazdy, zmniejszenie hałasu, a chodnik zapewni bezpieczeństwo ruchu pieszym. Wobec powyższego należy uznać, że realizacja przedsięwzięcia ograniczy negatywne oddziaływanie omawianej drogi na środowisko.