Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY MIEDZIANA GÓRA

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
GMINY MIEDZIANA GÓRA

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Gmina Miedziana Góra

Ikona statystyk

2013-01-10
Ikona statystyk

CHARAKTERYSTYKA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA pn: Przebudowa drogi powiatowej nr 0286T od km 0+000 do km 4+486 wraz z budową chodnika w miejscowości Porzecze, Pępice, Bobrza i Przyjmo.

CHARAKTERYSTYKA
 
 PLANOWANEGO  PRZEDSIĘWZIĘCIA pn:  
 Przebudowa  drogi  powiatowej   nr 0286T  od  km 0+000  do  km 4+486
wraz z  budową  chodnika  w  miejscowości  Porzecze,  Pępice,   Bobrza  i  Przyjmo.

    
Planowane  przedsięwzięcie  polega na  przebudowie  drogi  powiatowej nr 0286T, a więc  na podwyższeniu  jej parametrów  technicznych  i  eksploatacyjnych.  Droga planowana do przebudowy,  bierze swój  początek  w gminie   Miedziana Góra  w   m. Przyjmo  na skrzyżowaniu  z drogą  krajową  Nr 74.   Przebieg   drogi  jest  następujący:
-  od  km 0+000  do km 0+600  przez m. Przyjmo  (ul. Berlinka) ...  600 m
-  od  km 0+600  do km 2+649  przez m. Bobrza  ....................... 2 049 m
-  od  km 2+649  do km 2+763  przez m. Pępice  gm. Mniów ......... 114 m
-  od  km 2+763  do km 4+486  przez m. Porzecze ...................... 1 723 m
                                                          ------------------------------------------
                                                                      Razem  długość:  4 4860 m

Obecnie  droga  ma  szerokość jezdni 5 m,  nawierzchnię    asfaltową  z  poboczem szer. 1 m   i  brak  chodników.  Droga  przeznaczona do  przebudowy  to droga  lokalna  o  czym  świadczy  jej   szerokość  w  liniach  rozgraniczających  i  to,  że  stanowi  dojazd  do  terenów  zabudowań  mieszkalnych  lub  usługowo-handlowych  - drobne usługi i handel dla lokalnej społeczności.  Przebudowywana  droga  stanowi  ciąg   komunikacyjny do  drogi  krajowej nr 74.

W  ramach inwestycji  przewiduje  się  :
-   powiększenie szerokości jezdni z 5 m  do 5, 5 m  na  długości  4,4860 km  i  wykonanie  7 zatok autobusowych
-   wykonanie   nawierzchni   o   nośności  zapewniającej  kategorie   obciążenia   ruchem KR1  oraz  parametrów   drogi  jak 
    dla klasy Z,   nacisk  100 kN na oś,  prędkość   Vp= Vm= 50 km/h
-   budowę,   po  lewej   stronie   drogi  chodnika   długości  4486 m  i  szerokości  1,5 m   oraz  pasa  zieleni  szerokości  1 m  
    pomiędzy  tym  chodnikiem   i  jezdnią
-   budowę,  po  prawej   stronie  drogi,   rowu  drogowego  długości   4486 m  i  szerokości   2 m  z  dnem szer. 40 cm
    i  pobocza   szer. 1 m    pomiędzy  tym  rowem  i  jezdnią
-   budowę  zjazdów  z posesji  z  kostki  betonowej  -  ok. 214 szt.
-   rozbiórkę   mostu  na  rz Ciemnicy  i  w  jego miejsce  budowę  przepustu  - światło  450cm x 300cm
-   budowę   kanalizacji  deszczowej  z  odprowadzeniem  wód  do  rowu  drogowego
-   przebudowę  10-ciu przepustów,  do  przeprowadzenia  pod  drogą   wód  opadowych i roztopowych
Odbiornikiem wód deszczowych i roztopowych   będą:  wpusty  uliczne,  rów  drogowy,   cieki  naturalne  i  rz. Ciemnica  odprowadzające  wody  do   rz. Bobrza. 

1. Potrzeby  w  zakresie  infrastruktury  technicznej.
             Przewiduje   się,   że  do   prawidłowego   użytkowania   drogi  potrzebna  będzie  energia   elektryczna   do  jej   oświetlenia.  Wody opadowe  i roztopowe z terenu  drogi  zostaną odprowadzone  przy pomocy kanalizacji deszczowej  i  rowów  przydrożnych  uchodzących do  cieków  naturalnych,  których odbiornikiem jest rz. Bobrza. Powstające  odpady   inwestor  przekaże  uprawnionym  podmiotom.

2. Planowany  sposób  zagospodarowania  terenu   oraz  przeznaczenie  i  gabaryty  obiektów 
     budowlanych.
Sposób  zagospodarowania  terenu nie ulegnie  zmianie, inwestycja nie wymaga wycinki  drzew i krzewów, poza  oczyszczeniem  pasa drogowego z  corocznych  przyrostów  krzewów i roślin.  Teren  na  którym  będzie   realizowane  przedsięwzięcie  to   ok.4,9 ha  w  tym,   powierzchnia  jezdni  to   ok. 2,5 ha.   Droga  przeznaczona do  przebudowy   ma  charakter  drogi  dojazdowych do  zabudowań  mieszkalnych  lub  usługowo-handlowych  - drobne usługi i  handel dla lokalnej społeczności -  stanowi  ciąg   komunikacyjny  do  drogi  krajowej  nr 74. 
Przedsięwzięcie polega  na   przebudowie  drogi  o  niezmienionej  trasie i  długości  wynoszącej L= 4,4860 km.  Szerokość jezdni  ulegnie  zwiększeniu  z  5m  do  5,5 m.  Dobudowa,  w  istniejącym   pasie  drogowym,  po lewej stronie  chodnika  a  po prawej   stronie   rowu  drogowego   nie  zmienia  sposobu  zagospodarowania  terenu. 

3.Wpływ  przedsięwzięcia na środowisko.
Wykonywanie  robót  budowlanych  związanych  z  przebudową  dróg  ma krótkotrwały  niekorzystny  wpływ  na  warunki  życia  ludności  (pył i hałas) . W  sąsiedztwie    brak   innych  przedsięwzięć  mogących  znacząco  oddziaływać na środowisko,  co  eliminuje kumulację  ewentualnych  negatywnych  oddziaływań. Po przebudowie  droga  uzyska  podwyższone parametry  techniczne i eksploatacyjne -  zostanie  poprawiony  komfort  przez  zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza  poprawę  płynności jazdy,  co  skutkować  będzie  zmniejszeniem  zużycia  paliwa i  ograniczeniem  pylenia z nawierzchni.  Nowa,  równa  i  szersza  jezdnia  spowoduje  zwiększenie  bezpieczeństwa  jazdy,  zmniejszenie   hałasu,   a  chodnik  zapewni  bezpieczeństwo ruchu pieszym.  Wobec  powyższego  należy  uznać,  że realizacja  przedsięwzięcia  ograniczy  negatywne  oddziaływanie  omawianej   drogi   na  środowisko.
 
 
 

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-05-16 15:18:26, zmian dokonał(a): Michał Tokar

WCAG 2.0 (Level AA)